A Horváth Építőmester Zrt. kétszintes rendőrségi épületet is kialakít a beruházás keretében.
Kombinált mérnökségi telep és különálló rendőrségi épület kivitelezése zajlik Monoron, az M4 gyorsforgalmi út Üllő – Cegléd szakaszán. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kiírt projekt a Horváth Építőmester Zrt. (HÉP) munkájával valósul meg – írta meg lapunk 2021 októberében.
A HÉP Zrt. már több alkalommal dolgozott mérnökségi telepek kivitelezésén, így
- a kardosi,
- a berettyóújfalui
- és a lakiteleki mérnökségi telepek építésén – a magasépítési feladatokat ellátva.
Így a monori a negyedik mérnökségi telep építés a vállalat munkáinak sorában, ennek keretében magas és mélyépítési feladatokat egyaránt megoldanak.
Az üzemanyagtöltő állomás és a hídmérleg építése hamarosan megkezdődik
A kombinált mérnökségi telep és a különálló rendőrség kivitelezésének részeként létrejön egyebek mellett:
- egy szociális-műhelyépület 1.827 négyzetméteren,
- egy több mint 1.700 négyzetméteres garázsépület,
- egy hidegraktár- és egy sótároló épület,
- egy üzemanyagtöltő állomás, melynek részeként 2 duplafalú, földalatti acéltartály beépítése is a kivitelező feladata,
- valamint egy fedett kisbusz parkoló és egy kerékpártároló is helyet kap.
Mindezek mellett a szakemberek egy különálló telken rendőrségi épületet és parkolót létesítenek közel 600 négyzetméteren.
Kutasi Mihály és Kovács Bence építésvezetők, valamint Szilágyi Antal főmérnök összefoglalták, hol tart jelenleg a projekt. Tájékoztatásuk szerint a kivitelezés a szerződésben vállalt ütemtervnek megfelelően halad.
Az épületek teherhordó szerkezete, tetőfedése, illetve homlokzata mind a hat tervezett épületnél elkészült, illetve a terepszint alatti közműhálózat kiépítése is megvalósult. A kétszintes rendőrségi épületnél, illetve a mérnökségi szociális-iroda épületnél folyamatban vannak a befejező szakipari munkák, illetve a gépészeti és elektromos hálózatok kiépítése. Az épületek szerkezetépítésében az Épszerk-Pannónia Invest Kft. is szerepet vállalt.
A szakemberek hozzátették: hátra vannak még az épületek befejező szakipari munkái, valamint a külső térburkolatok kivitelezése mellett az üzemi hírközlési hálózat, illetve az üzemi technológia kiépítése. „Ezenkívül épülni fog egy üzemanyagtöltő állomás, egy hídmérleg, napelem rendszer és egy festőműhely is” – tették hozzá.